110425

Igår var jag och köpte nya stolar till vår lägenhet och imorgon ska vi köpa och hämta ett bord i Mjölby, jag älskar verkligen Blocket! Syrran och Tord flyttar ju till sin nya lägenhet på fredag och det var därför vi var tvungna till att köpa nytt, men det är faktiskt lite kul att få lite ordning här hemma.

Ikväll kommer min älskade sambo hem och imorgon blir det mys, förutom roadtrip, såklart.

Jag har också varit och handlade på Maxi, det är ju hur stort som helst, jag sprang som en galning mellan alla hyllor för att hitta. Vi brukar handla på Coop Xtra, men jag orkade inte åka dit idag. Så snart ska jag göra lite sallad med grillad kyckling, den ända typen av kyckling som älsklingen tål.

Det ska bli underbart med lite ledigt nu i veckan innan helgens jobb sätter fart, nu jobbar jag två helger på rad och är ledig en helg och sen jobbar igen... Det är lite synd att jag jobbar nästan varje helg eftersom Patrik är ledig då, men vad ska man göra, man har inte så mycket val när man är timvikarie, men jag är otroligt tacksam över att jag har jobb, så egentligen ska jag inte gnälla!

Fick reda på en rätt tråkig sak igår och det var att några ur den ordinarie personalstyrkan tyckte att jag var otrevlig mot både brukare och personal, vilket inte stämmer. Det jag kan tänka mig de tänker på är en brukare som larmar, (vi har 20 minuter på oss att ta oss dit, eftersom vi inte är på servicehuset utan över ett helt område) och när man kommer dit 9 av 10 ggr har personen gjort sina behov och lagt sig igen, vilket är lite irriterande då man oftast har ett - tre larm som väntar, saken är den att det inte bara är jag som har sagt något utan även den ordinarie personalen på samma servicehus.  Sen har jag sagt att jag tycker det är dåligt att folk inte tar sitt jobb på allvar och sjukskriver sig titt som tätt, när de borde vara riktigt tacksamma att ha ett fast jobb, dit de går på sina arbetstider och har en fast lön att få ut varje månad, jag skulle vara så otroligt lycklig om jag fick en fast tjänst.

Jag tänkte att om min chef tyckte att jag var otrevlig och gjorde ett dåligt jobb skulle inte jag få jobba. Min kollega som berättade detta för mig, berättade också för chefen att det där stämmer inte, då vi har jobbat mycket ihop. Att jobba i ett hönshus är inte alltid kul eller lätt, men nu vet jag vilka jag kan lita på och inte.

Dags att göra mat =)
X


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0