Nytt i sovrummet...

Nu har jag bytt tillbaka till Blogg.se, för Metro funkade inte som det skulle....

Idag fick vi vår "nya" sängram, å sovrummet blev genast bättre. Tack Pappa för att du hjälpte oss att hämta den och tack Farmor =)




Nu är det bara väggarna som ska målas och nya gardiner. Vad tycker ni, grått eller latte-färgat? Jag älskar båda, men kan inte bestämma mig....

I söndags var vi hos farmor min och hälsade på. Vi pratade gardiner och jag behövde en kappa till köket, för det går inte att ha längder där, det är för litet. Farmor plockade fram en jättesöt blommig kappa, som passade perfekt!



Så nu är det lite mer ordning där också. Men jag ska ha upp hyllor på väggen för micron och kaffebryggaren å byta krukor i fönstret, men det börjar bli lite ordning =)



Vardagsrummet har också börjat tagit form. Fåtöljen ska jag byta klädsel på till svart och soffan ska få ett beiget sofföverdrag pga att den har gått sönder i tyget och sen är det lite solblekt. Det som ska fixas mer där inne är vitrinskåpet och bokhyllan, de ska slipas och målas vita och byta knoppar på dörrar och lådor. Vi ska även köpa ett ordentligt soffbord. Sen kommer vi att få köpa ett nytt matbord också, eftersom syrran vill ha tillbaka sitt när hon och hennes kille flyttar ihop.

Det är en del projekt på gång, å jag ska verkligen jobba på att få det till mitt och Patriks hem. Vi har lite planer för hans datarum/vårt matrum, vi ska sätta dit ett barbord och stolar, sen blir det en röd matta och svarta gardiner tror jag, kanske också någon snygg Kiss poster, inramad.

Sängen lockar ganska mycket nu, så jag ska upp till skolan imorgon och sen blir det tentaplugg hela kvällen lång.

X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0