Toffel...

Varför kallas killar för toffel så fort de gör något som uppskattas av sin flickvän?

Jag är sambo och jag älskar när Patrik tar hand om disken och hjälper till här hemma, för det underlättar ju för mig och oss. Vi tjejer ska väl inte behöva göra allt, utan man ska väl dela upp saker och ting. Sen är ju jag lite av en diktator när det kommer till städning, för om jag dammsuger så gör jag det ordentligt så jag slipper dammsuga dagen efter, om det uppkommer någon dammråtta jag inte har sett. Men karlar, de dammsuger bara de det ser, iaf de flesta av de. De har inte heller något "öga" för att se när något behövs göras, ialla fall inte de jag har varit tillsammans och/eller bott med.

Jag tycker inte att en man ska kallas toffel bara för att han hjälper till, bjuder på en trevlig middag, tar hem blommor osv, utan det är omtänksamt och gulligt i mina ögon. Det visar att man inte bara tänker på sig själv utan man tänker även på sin flickvän/sambo/fru. För vi tjejer gör mycket mer än vad ni killar tänker på, eller har jag fel?

X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0